Mert utazni jó, utazni érdemes...

5 dolog, amit NE tegyünk Rómában

Bár már több alkalommal jártam Rómában, nem mindig sikerült elkerülnöm azokat az intelmeket, amikre általában figyelmeztetik a turistákat. Minden városnak, országnak megvannak a sajátosságai és ha ezekkel tisztában van az utazó, több kellemetlenségtől is megkímélheti magát.

A nagy sikerű 5 dolog, amit NE tegyünk Párizsban bejegyzésnek most itt a római folytatása, remélem hasznát veszitek 😉

Ne dobjunk érmét minden kútba, amit út közben látunk!
P1030977 (1)

Rómában -kis túlzással- minden kis téren (piazzán) láthatunk szökőkutat. A turisták hajlamosak ezekbe is érméket dobálni, holott a Rómában élők pontosan tudják, hogy ez tilos. Az erre kijelölt hely a városban a Trevi-kút, ahol az összegyűjt pénzösszeget jótékony célra ajánlják fel. Sőt, a legenda szerint visszatér Rómába az, aki ide pénzt dob, úgyhogy már csak ezért is érdemes kipróbálni 😉 A többi kutat pedig hagyjuk meg eredeti formájában és kíméljük meg az érmék okozta szennyeződésektől.

Kerüljük az olcsó turistamenüket kínáló éttermeket!

spaghetti-1392272_960_720

f: pixabay

Róma központjában hemzsegnek az olyan éttermek, ahol előszeretettel verik át a turistákat. Ne dőljünk be az olcsó menüknek, sétáljunk inkább 2 utcával tovább, ahol isteni kis ristoranték bújnak meg. Tapasztalatból beszélek, én életem egyik legjobb tésztáját ettem egy ilyen helyen. Egy félreeső kis utcában 2 asztal állt fehér-piros kockás terítővel és olyan ebédet készített nekünk a szakács, hogy mind a 10 ujjunkat megnyaltuk utána. És még a pénztárcánkat is megkíméltük.

Ne hagyjuk, hogy eltereljék a figyelmünket!

P1030804 (1)

Mindig vigyázzunk a zsebtolvajokkal, különösen, ha buszon, metrón vagy más tömegközlekedési eszközön utazunk, esetleg forgalmas helyen sorban állunk. Egyik alkalommal este épp a buszunkra vártunk egy focimeccs után és a megállóban hirtelen nagy veszekedés és lökdösődés indult. Mire feleszméltünk, mi is történik, már több pénztárca is a földön landolt a zsebekből, táskákból, természetesen tartalom nélkül. A tolvajok elterelték a tömeg figyelmét és könnyedén kizsebelhették a várakozókat. Nem volt szép látvány 🙁

Figyeljünk az öltözködésre, ha templomba lépünk!

P1040007 (1)

Egy nagyobb sál vagy tartalékruha mindig legyen nálunk, ha Rómában járunk, a templomokba ugyanis nem lehet belépni fedetlen vállal vagy miniszoknyában. A túl rövid nadrág viselése a férfiakra is vonatkozik, legyünk tehát körültekintőek ezen a téren is és tartsuk tiszteletben a vallási előírásokat.

Ne fogadjunk el virágot vagy játékot idegenektől!

P1040025 (1)

Bár sokan tudják, hogy ez átverés, a nyaralás alatt, egy másik országban mégis könnyebben bedőlnek a turisták a szélhámosoknak. Virágot, karkötőt, játékot, kis szentképet próbálnak az árusok rásózni a gyanútlan nézelődőkre olyan szövegekkel, hogy “szerencsét hoz”, “segítségre van szükségem”, “szép vagy”. stb., majd miután elfogadják az ajándékot, azonnal követelik az árát. Olaszországban érdemes megtanulni a következő kifejezést, amivel könnyedén lerázhatjuk a zaklatókat: No, grazie! (nem, köszönöm).

Ha tudtok még hasonló intelmekről, esetleg saját bőrön tapasztaltatok ilyet, írjátok meg nekem!

***

(Fotók: saját gyűjtemény)

Ha tetszett az írásom, látogass el a facebook oldalamra is!

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal, is, további érdekességekért pedig csatlakozz facebook  vagy Instagram oldalamhoz!

Kommentek

Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció

Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!