Mert utazni jó, utazni érdemes...

Ez történt a blogon 2016-ban

Ahogy közeledik az év vége, úgy próbálok számot vetni az életem több területén is és nem kivétel ez alól a blog sem. Tavaly azt ígértem nektek, 2016. nálam a belföldi turizmus éve lesz és igyekeztem ehhez tartani magam. Persze ennél jóval több dolog is történt a Mert utazni jó, utazni érdemes… háza táján, most ezeket osztom meg veletek.

snowflake

2016. január

Hihetetlenül erős volt az évkezdés, hiszen januárban született meg az óbányai írásom. A bejegyzés végigsöpört az interneten és több, mint 14 ezer lájk érkezett rá, amit sem előtte, sem utána nem sikerült még megközelíteni sem.

Hegyvidéki falu, melyet “magyar Svájc”-nak is neveznek

2016. február

Februárban elkészült a “virágos bakancslistám”, amelyben olyan virágmezőket, rendezvényeket, településeket gyűjtöttem össze, amit nem csak másoknak ajánlottam, hanem én magam is szerettem volna eljutni. A babócsai nárcisztenger kivételével mindegyik sikerült, alig várom, hogy jövőre is összeállítsak egy hasonlóan különleges listát 😉

Virágos bakancslista 2016

2016. március

Márciusban én is felébredtem a téli álomból és egyre több helyre szerveztem magunknak tavaszi kirándulásokat. A nagy kedvenc az Őrség volt, a veleméri templom fényjátéka újra és újra elbűvöl:

A fény temploma Veleméren

2016. április

Áprilisban megtaláltuk -közösen- Magyarország kedvenc faluját, ami a szavazatok alapján Parád lett. Ezzel egy időben elindult egy sorozat is, hiszen a következő hónapokban a Magyarország kedvenc kisvárosa és kedvenc megyeszékhelye címeknek is találtunk gazdát Tapolca, illetve Pécs személyében.

Magyarország kedvenc faluja 2016

2016. május

Májusban újra bebarangoltuk Barcelona szépséges városát:

10 kihagyhatatlan látnivaló Barcelonában

2016. június

Júniusban beindult a levendulaszezon, az általam ismert és kedvelt levendulamezők mellett egy csodálatos, szinte titkos kertet is felfedeztünk Nyergesújfalu határában:

Mesés levendulamező Nyergesújfalu határában

2016. július

Ha július, akkor irány a Balaton-felvidék! Vannak helyek, amiket egyszerűen nem tudunk megunni, a következő lista összeállítása pedig azért szép emlék nekem, mert több visszajelzés is érkezett, hogy valaki ennek hatására indult el felfedezni a Balaton-felvidéket.

Egy tökéletes nap a Balaton-felvidéken

2016. augusztus

Augusztusban megkérdeztem a “kollégákat” vagyis más utazós blogok szerzőit, hogy miket ajánlanak, ők hova járnak vissza szívesen nyaralni:

Ezeket a helyeket ajánlják az utazós bloggerek

2016. szeptember

A szeptember több szempontból is vízválasztó volt. Egyrészt a magánéletemben is, hiszen 14 év Budapesten eltöltött idő után úgy döntöttünk, hogy áttesszük a székhelyünket (értsd lakóhelyünket) Győrbe, valamint elkezdődött valami új a blogon is. Hihetetlenül szerettétek az első klasszikus kvízt, amit összeállítottam a magyarországi várakról:

Te hány magyar várat ismersz fel?

2016. október

Októberben a Mecsekben kirándultunk és többek között a Ti ajánlásaitoknak köszönhetően felfedeztük a környék tündéri településeit. Sőt, kastélyokból sem volt idén hiány, egy csokornyi Esterházy-kastélyt is felkerestünk az útjaink során:

Fényűző Esterházy-kastélyok Magyarországon és Ausztriában

2016. november

Novemberben végre megváltozott a facebookon is a blog neve: Mert utazni jó, utazni érdemes…lett belőle. Kirándultunk az őszi Vértesben,  Ausztriában járva felkerestük Hallstattot és társait:

Több száz éves kisvárosok bújnak meg az osztrák Alpokban

2016. december

Az év utolsó hónapjában a blog történetének egyik legnagyobb sikerét könyvelhettem el a fotópályázattal, amelyben a neves zsűri és a szponzorok által felajánlott ajándékok mellett a beküldött 154 fotónak örültem a legjobban. Nagy szívfájdalmam volt, hogy a pályázók közül csak 3 nyertest hirdethettem ki, de a jó hangulatban telt verseny és a sportszerű versenytársak láttán hamar elszállt a szomorúságom és helyét büszkeség vette át.

Nagy őszi fotópályázat- eredményhirdetés

És nem kötődik hónaphoz, de muszáj megemlítenem azt a rengeteg megkeresést, ami tőletek, Olvasóktól, valamint civil szervezetektől, turisztikai egyesületektől érkezik, sokan kérdezitek, mikor látogatok el 1-1 magyarországi városba, megyébe, ezért már írom a jövő évi feladataimat: Észak-Zemplén, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye és a középkori templomok útja már tervben van, de várom a további ajánlásokat is.

Sajnos ebben az évben nem tudtam annyit utazni, mint amennyit szerettem volna, ennek főleg magánéleti okai vannak, hiszen a költözés és az esküvőszervezés sok időt, energiát elvitt, de jövőre mindent bepótolok, sőt igyekszem majd úgy választani a nászút helyét is, hogy ne csak a kettőnk számára legyen érdekes 😉

Jövő évi terveim között szerepel az is, hogy a hazai turizmus segítése érdekében több szálláshelyről is írok, idén már kaptam 1-2 kedves meghívást, remélem ez a széria 2017-ben is folytatódni fog:

Egy csepp Ázsia Bükfürdőn

Végezetül nincs más hátra, mint hogy megköszönjem az egész éves figyelmet, a rengeteg hozzászólást, visszajelzést, emailt, biztatást és persze lájkot. A napokban egy számomra kedves Olvasótól érkezett ez a komment, azt hiszem, szépen összefoglalta, miért írom ezt az oldalt:

“Olvasom a blogod, és megint mehetnékem támadt!

A facebook oldalon posztolok az ünnepek alatt is korábbi írásokat, de egy pár napra most én is “szabadságra megyek”.

🎄🎄🎄 Kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok minden kedves Olvasómnak! 🎄🎄🎄

Niki

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal, is, további érdekességekért pedig csatlakozz facebook oldalamhoz:

Kommentek

Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció

Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!