Mert utazni jó, utazni érdemes...

Olaszországi körút egy fotós szemével

Amikor nyár végén Szebényi Éva, a Sütisdobozoom bloggere megkeresett, hogy az olaszországi élményeit szívesen megosztaná velem és az olvasóimmal, nem nagyon kellett győzködnie, örömmel mondtam igent az együttműködésre. Éva amellett, hogy remek gasztroblogger, profi fotós is, ezért kíváncsian vártam, hogyan látja ő szakmai szemmel az egyik kedvenc országomat, Itáliát.

Nos, a képeiben nem kellett csalódnom, teljesen lenyűgöztek, és így utólag nem is bánom, hogy csak januárban készült el hozzá a beszámoló: a tengerparti fotókkal színesített bejegyzést nem lehet elégszer végigolvasni, igazi felüdülést jelent a téli hidegben. Fogadjátok sok szeretettel!

***

Lassan tíz éve, hogy először bejártuk a Sorrentói-félszigetet és akkor megfogadtuk, hogy ez lesz az a hely, amit újra meg fogunk látogatni. Persze akkor még nem gondoltuk, hogy tíz évet kell erre várni, de ahogy szokták mondani… „ami késik, nem múlik.”

Amalfi-part

Mivel szeretünk autóval menni mindenhová, mert így bármikor megállhatunk pihenni és fotózni (ez fontos szempont nálam) és tudva, hogy nagyon messze megyünk, terveztünk egy körutat.

A cél az volt, hogy a Sorrentói-félsziget előtt legyen, egy köztes pont ahol megállunk és eltöltünk egy éjszakát és nem mellesleg, olyan város legyen, amit amúgy is szívesen megnéznénk. Ilyen megfontolásból terveztünk a visszaúttal is, bár ott egy kicsivel több megállónk lett végül.

Ravello

Az első állomásunk Bologna lett. A külvárosban szálltunk meg egy hotelben és autóval mentünk a városközpontba. Számomra nagyon kellemes csalódás volt a belváros. Csendes, nyugodt kis ékszerdoboz, bár a főtéren egy szabadtéri mozi volt felállítva, de még ez sem zavart. Gyorsan be lehet járni a szűk utcákat, közben enni egy finom fagyit, kávézni, sütizni.

(nagy méretű képekért kattints a galériákra)
BolognaBolognaBolognaBolognaBolognaBologna
< >

Reggel indultunk is tovább Amalfiba, itt volt a következő szállásunk, ahol több napot töltöttünk el.

Amalfiban kétféle szállás létezik, vagy a tengerparton, vagy a hegyekben lehet találni. Mind a kettőnek van előnye és hátránya is. Ha a parton szállunk meg, akkor bármikor strandolhatunk (bár éjjel a szikláknál nagyon veszélyes), de így a gyönyörű kilátástól fosztjuk meg magunkat. Ha a hegyekben foglalunk szállást, akkor hihetetlen kilátásban gyönyörködhetünk, viszont strandolni busszal vagy gyalog mehetünk (ez utóbbi lefelé még könnyű, de felfelé elég megterhelő).

amalfi2amalfi3amalfi-part1amalfi-partamalfi-strand2amalfi-szallas2amalfi-szallasamalfi-strandamalfi-part2amalfi-parkolasamalfi-szallas3amalfi-strand3
Szállás Amalfin

Amalfiból jártuk be a félszigetet, többek között Ravellót, Minorit, Positanót, Praianót és Sorrentót.

positanoravello2praianokilatas-praianobol3kilatas-praianobol2positano2minori-partminori-part3minori-part2kilatas-praianobolpositano3
Kilátás Praianóból

Amire érdemes felkészülni, az a rossz közlekedés. Inkább busszal, gyalog vagy ott helyben kölcsönözhető kismotorral járjuk be ezeket a településeket. Autóval közlekedve készüljünk fel arra, hogy nagy dugók, veszélyes, kanyargós utak lesznek, bár a látvány lenyűgöző.

Finom ételek, borok és persze sok-sok limoncello vár itt mindenkit.

Pár nap után innen egyenesen Pisába vezetett az utunk, itt is egy éjszakát maradtunk és sétáltunk a belvárosban. Természetesen megnéztük a ferde tornyot és a környező utcákat. Bevallom, a ferde tornyon kívül nem tetszett ez a város, Bologna után egyenesen csúnyának láttam.

pisa-1pisa-5pisa-4pisa-2pisa-6pisa-3
< >

Pisából másnap ismét útra keltünk és a Garda-tó körül terveztünk egy rövid utat, ami nem sikerült annyira rövidre. Nem számoltunk azzal a ténnyel, hogy augusztusban nem csak a tengerpart lesz vonzó a turistáknak, de a tó is. Így a nagy dugók után csak egy helyen álltunk meg sétálni, Riva del Garda belvárosában. Bár itt ismét fogadalmat tettünk, hogy ide is újra elutazunk.

001002003004009005006007

Utolsó állomásunk, az innen egy óra autóútra található Verona volt. Az utolsó éjszakát is itt töltöttük, és persze megnéztük Júlia erkélyét, bár rajtunk kívül még több ezer turista volt rá kíváncsi, így a nagy tolongásra sajnos jobban emlékszem, mint magára az erkélyre. Az Arénában éppen operaelőadás volt, így nem tudtuk belül megnézni, helyette sétáltunk a környező utcákban.

VeronaVeronaVeronaVeronaVeronaVerona
< >

A körút fantasztikus volt, gyönyörű tájakkal, ínycsiklandó ételekkel, italokkal és nagyon sok emlékkel.

***

Fotók és beszámoló: Szebényi Éva

15230625_1221776121231097_7760397329024331216_n

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal, is, további érdekességekért pedig csatlakozz facebook  vagy Instagram oldalamhoz!

Kommentek

Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció

Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!