Mert utazni jó, utazni érdemes...

Ötcsillagos előnászút a Spirit Hotelben

Minden úgy kezdődött, hogy néhány napja férjhez mentem. És ha egy utazós bloggernek esküvője van, joggal kérdezi mindenki:

És hová mentek nászútra?

Nos, az igazi (hosszú és messzi) nászút még kicsit várat magára (priviben jöhetnek ám a tippek, minden Európán túli tapasztalatra, ötletre vevő vagyok), de az esküvő után közvetlenül csak pihenésre, feltöltődésre vágytunk, 3-4 napra, ami csak a mienk, lehetőleg távol a világ zajától.

Ismertek, élek-halok a különleges szálláshelyekért (sok-sok tipp ITT), de most mégis más szempontok alapján döntöttük el, hova is utazzunk:

• viszonylag közel legyen (ld. Dunántúl), nem akartunk sokat autózni
  • lehetőleg olyan színvonalat szerettünk volna választani, amit a hétköznapokban nem, vagy csak ritkán engedhetünk meg magunknak
  • kivételesen fontos volt a wellness rész, hiszen most tényleg csak a pihenésé és relaxálásé volt a főszerep
  • és azért olyan helyet szerettem volna, amit régóta ki akartunk próbálni, de eddig még nem sikerült (ld. 2017-es bakancslista).

Így esett a választásunk a sárvári Spirit Hotelre.

Bevallom őszintén, nem jártam még korábban 5 csillagos hotelben (vendégként), ezért csak az eddigi tapasztalataihoz tudtam viszonyítani. A különbség egészen elképesztő.

⇒ A hotel

A hotelbe érkezve rögtön feltűnt, hogy a személyzet mennyire figyelmes és felkészült. Sajnos gyakrabban tapasztalom az ellenkezőjét (4 csillagos wellnessben fogadott már életunt és tiszteletlen recepciós, aminek hatására majdnem visszafordultunk), ezért is volt külön öröm, hogy itt érdeklődtek az utazásról, megnézték honnan érkeztünk stb. Tudjátok, ezek apró figyelmességek, mégis sokat nyomnak a latba. Nálam legalábbis.

Spirit (12)IMG_0807IMG_0806IMG_0808Spirit (10)
< >

A hotelre általánosan jellemző, hogy hatalmas méretekkel bír, 5 emelet, óriási étteremrész, wellness és tágas közösségi terek. Egyetlen egy alkalommal sem volt olyan érzésem, hogy tömeg venne körül, megvolt a magánszféra az étteremben, a wellnessben, sőt még a kertben is. A belföldi wellness hotelek többségére ez sajnos egyáltalán nem jellemző (én csak tudom, hiszen az egyik legnépszerűbb wellness hotelben kellett már asztalra várnunk, mert több volt a vendég, mint az éttermi férőhely…)

⇒ Szobák

Tágas, kényelmes és tiszta, hatalmas erkéllyel, ízléses és funkcionális fürdőszobával. Ennél többet nem is kívántam volna magunknak. Piros pont jár a fürdőszobai fogason talált vászontáskáért, amiben már eleve be voltak készítve a wellnesstörölközők, megkönnyítve ezzel az állandó pakolást a wellnessrészleg és a szoba közötti ingázás során.

Spirit (9)Spirit (8)Spirit (7)
< >

Bár az ágyunk fölötti Modigliani-replikának lehet máshol kerestem volna helyet, a végére egész jól megbarátkoztam a hölggyel és már egyáltalán nem zavartak a fedetlen keblei 🙂

⇒ Wellness

Első alkalommal, amikor lesétáltunk a wellnessbe, kb. fél óra volt, mire az egyik végétől a másikig bejártuk. Az óriási területen tényleg elég kiigazodni (én egyszer majdnem el is tévedtem, pedig csak a mosdót kerestem), de viccet félretéve ez volt az a része a hotelnek, ahol semmi, de semmi kifogásolnivalót nem találtunk.

Spirit (21)Spirit (19)Spirit (14)Spirit (22)Spirit (13)Spirit (25)Spirit (24)Spirit (15)Spirit (18)Spirit (16)Spirit (20)Spirit (26)
Termálvizes medence

Mivel az időjárással szerencsénk volt, a nap nagy részét a szabadban, a medence partján töltöttünk és ott is ebédeltünk. Nekem csak egy vágyam volt, hogy olvassak és napozzak, de ezenkívül rengeteg program rendelkezésünkre állt, alig tudtunk válogatni 🙂

⇒ Ételek

Étterem

Belföldi hotelekben még elég ritka, hogy figyelnek az ételérzékeny vendégekre. Minden nap szerepelt a választékban cukor-, laktóz- és gluténmentes étel, ezenkívül az én abszolút kedvencem a sokféle csíra, amit reggelihez és vacsorához is lehetett fogyasztani, akár frissen is. A hagyományos ételek mellett (ld. pörkölt, sült húsok) az újhullám is helyet kapott, ez nekem külön öröm volt, hiszen előbb eszem meg egy tonhalas kuszkuszt, mint egy vaddisznópörköltet 🙂

Reggeli, majdnem a szabadban

Bevallom, harmadik napra kicsit ellaposodott a kínálat és az ízeket is hiányoltam az ételekből, de ettől függetlenül nem érheti szó a ház elejét, magasan a legjobb minőséget és kiszolgálást nyújtotta a Spirit Hotel.

⇒ Személyzet

Már említettem a fogadtatást, ez a hozzáállás aztán a későbbiekben sem változott. Szeretem, amikor odafigyelnek a vendégre, amikor azt érezhetem, hogy bármit megtesz a személyzet a kényelmünkért. Ez ugyanúgy vonatkozik a pincérekre, a takarítókra, a recepciósokra is, tényleg le a kalappal mindenki előtt.

⇒ Szumma

Egy barátnőm kérdezte, hogy két kicsivel, ilyen árfekvésben ajánlom-e nekik a Spirit Hotelt. Gyerekes tapasztalatom nincs és ott tartózkodásunk idején is csak 1-2 gyerekes család pihent a hotelben, de azt azért tudni kell, hogy a vendégek között az orosz és német nyugdíjasok korosztálya dominált. Én abszolút megértem őket, hiszen a pénzükért itt tökéletes ellátást, gyógyvizet és gyógykezeléseket kapnak, csak ahogy Hévíz szinte teljes mértékben a külföldi idősebb korosztályt szolgálja ki, jó lenne, ha Sárváron megmaradna az egészséges egyensúly az idősebb generáció és a fiatalok/családok között.

A másik, amit a sok-sok piros pont mellett azért muszáj megemlítenem, hogy amikor szobát foglaltunk a Spiritbe, megemlítettem az emailben, hogy nászutas “célból” érkezünk. Nem vártam rózsaszirmokat az ágyra, sem ajándék páros masszázst, de mivel a világ nagy részén az 5 csillagos hotelek azért erre odafigyelnek, hacsak egy gesztus erejéig is, Sárváron ezt kicsit hiányoltam.

De ne izguljatok, nem savanyú a szőlő, hálás vagyok a sorsnak, hogy eljuthattam végre a Spirit Hotelbe, hiszen nagy álmom teljesült ezzel. És örülök, hogy ezt az élményt veletek is megoszthattam 😉

Folyt. köv. az igazi nászúton!

***

A fenti bejegyzés nem minősül reklámnak, a szálláshely nem fizetett azért, hogy írjak róluk vagy más módon ajánljam őket.

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal, is, további érdekességekért pedig csatlakozz facebook  vagy Instagram oldalamhoz!

Kommentek

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!