Mert utazni jó, utazni érdemes...

Comói-tó, ahová a hírességek is hazajárnak

Már régóta bakancslistás volt nálunk az észak-olasz tóvidék és június első hétvégéjén végre sikerült eljutni a Comói-tóhoz. Mindig is érdekelt, hogy vajon mi vonzza annyira a sok hírességet erre a vidékre. George Clooneytól kezdve Madonnán át, Sylvester Stallone-ig számos celebnek volt vagy jelenleg is van a környéken villája. Nem véletlenül választják ezt a régiót pihenésre, hiszen a látvány, ami itt fogad, tényleg lenyűgöző.

Bellagio

Szállásunk a tó dél-nyugati csücskében, Comóban volt,

ami nagyon jó választásnak bizonyult, hiszen ez a település a tóvidék egyik legnagyobb múlttal rendelkező városa és utcáin, terein sétálva érződik a több százéves történelem. Itt született Alessandro Volta is, a galvánelem feltalálója (a volt mértékegység róla kapta a nevét). Magyar vonatkozása is van a helynek, hisz itt született Liszt Ferenc lánya, Cosima, akinek második férje, Richard Wagner is szintén híres zeneszerző.

Brunate és a Volta torony

Como városából siklóval mentünk föl Brunate településre, ahonnan lélegzetelállító kilátás tárult elénk mind Comóra, mind a környező vidékre. Kacskaringós utcáin gelatóval (olasz fagyival – a szerk.) a kezünkben sétáltunk, szebbnél szebb villák díszítik ezt a kicsi települést is. Egy meredek ösvényen fölmentünk a Volta Toronyba, amit a híres fizikus halálának 100 évfordulójára  állítottak. A kilátás onnan is csodás volt.

Következő nap pedig a tóközép 3 városkája – Bellagio, Menaggio és Varenna felé vettük az irányt.

E 3 település nagyon népszerű a turisták körében, gyakran közlekedő hajójáratok kötik őket össze, így viszonylag könnyen eljuthatunk egyikből a másikba. Szerencsére korán reggel indultunk, amikor még nem volt nagy tömeg, viszont délutánra már mindegyik kis várost elárasztották a turisták, a hajókra is hosszú sorok vártak mindegyik irányba.

Varenna volt számomra építészetileg a legszebb, nagyon hangulatos a tópart mellett haladó ösvény is, a hegyoldalban magasodó villák úgyszintén.

Menaggio tágasabb terei, templomai, tóparti sétánya szintén lenyűgözött. Az isteni olasz pizzáról már nem is beszélve, amit ebédre ettünk – bár ez bárhol Olaszországban hasonlóan finom, legyen az a legegyszerűbb ízesítésű pizza, hozzá hasonlót külföldön nem talál az ember.

Mire délután Bellagióba értünk, már akkora volt a tömeg mindenhol, hogy a sétát a szűk sikátorokban inkább kihagytuk. Viszont ennek a kis városnak is van egy fantasztikus sétánya a parton, ahonnan a kilátás a tóra szintén nagyon szép. (A képek a reggeli gyors átutazáskor készültek, ezért nem látható tömeg rajtuk.)

Csodás táj, napsütés, az olasz konyhaművészet és építészet remekei – röviden összefoglalva ezek voltak a hosszú hétvége fénypontjai, mindenkinek ajánlom, aki még nem járt ezen a vidéken. Aki meg már járt itt, pontosan tudja, miről van szó – a képek talán nem is adják vissza azt a hangulatot, amit ott él át az ember.

Fotók és beszámoló: Seregi Ildikó

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal, is, további érdekességekért pedig csatlakozz facebook  vagy Instagram oldalamhoz!

Kommentek

Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció

Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!