Mert utazni jó, utazni érdemes...

Amikor csak egy nap jut nyaralásra: irány a Balaton-felvidék!

Idén nyáron úgy alakult, hogy nem lesz lehetőségünk hosszabb nyaralásra menni, ezért igyekszünk minden szabad napot vagy hétvégét felhasználni arra, hogy kicsit kimozduljunk itthonról. Nevezhetjük minivakációnak vagy egy napos kirándulásnak, a lényeg, hogy az utazás teljesen kikapcsoljon és feltöltődve tudjunk hazatérni a nap végén.

A szigligeti kikötőben

Tudom, hogy sokan nem engedhetnek meg magunknak több napos nyaralást, ezért most megosztom veletek a múlt hétvégi Balaton-felvidéki kirándulásunk programját. Nem mondom, hogy ez a tökéletes nap (azt már tavaly végigjártam), de talán arra jó, hogy 1-2 ötletet lehessen belőle meríteni. Mi legalábbis nagyon élveztük, ahogy sokadszorra is felfedeztük a Balaton-felvidék ismert és kevésbé ismert helyeit, tartsatok most Ti is velem!

“A fél ország itt van, baszki!” – Liliomkert Piac, Káptalantóti

Ez a félig vicces, félig találó mondat nem az én számból hangzott el, hanem egy mellettem álló srác kiáltott fel így, miközben hömpölyögtünk a tömeggel a káptalantóti Liliomkert Piacon. A hely soha nem látott népszerűségnek örvend, emlékszem, néhány éve még sem az árusok, sem pedig a vásárlók nem voltak ennyien. Manapság vasárnap délelőttönként lépni alig lehet a termelői piacon, ellenben olyan kínálat van helyi portékákból, hogy az itt eltöltött idő felér egy kincskereséssel. Van itt minden: sajtok, húsok, kézműves termékek, antik bútorok és bádog fazekak, de lehet finomakat enni és jókat inni, közben zenét hallgatni.

Én bevásároltam mézből, tökmagolajból és kenyérből (a Búzalelke kenyerek egy külön bejegyzést megérdemelnének, annnnnnyira finomak).

A legújabb kedvenceim pedig a Lengyel Zsuzsa által készített türkiz és tengerkék színű kerámiák. Imádom!

Cím: Káptalantóti, a Zánka felé kivezető úton

Séta a szigligeti kikötőben

Káptalantóti után Badacsonytomaj és Badacsonytördemic érintésével Szigliget felé vettük az irányt. Szigligeten szeretek nézelődni, sétálni az utcákon és gyönyörködni a régi-új nádtetős parasztházakban. A várba kötelező felmenni (nekünk most kimaradt, de korábban többször láttuk), most kifejezetten a kikötőhöz tartottunk egy kis “Balaton-életérzésért”.

Sok szép kikötő található a Balaton mindkét oldalán, de a szigligeti valamiért közel áll a szívemhez. Elég kicsi ahhoz, hogy ne legyen tömeg, szeretek itt üldögélni és nézni a “történéseket”, ami jelen esetben egy vitorlás elindulása, néhány hattyú és vadkacsa bámészkodása, valamint egy kikötött sétahajó jelentett. De a legeslegnagyobb élmény mégsem ez volt Szigligeten, hanem a becsületkassza, amit a parkoló mellett helyeztek el. Hogy mi ez?

A becsületkassza lényege, hogy az árus kiteszi a portékáit (főleg háztáji zöldséget, gyümölcsöt), de nem áll ott az áruk mellett, hanem a vásárló becsültére bízza a fizetést. Utoljára Kőszegen láttam ilyet, ahol még virágzik a becsületkassza fogalma, örülök, hogy a Balaton partján is lehet rá példát találni.

A Szent György-hegy felfedezése

Szigliget szomszédságában fekszik Hegymagas település a Szent György-hegy lábánál, ahol a Badacsonyhoz hasonlóan rengeteg borospince, borterasz és étterem csábítja a kirándulókat.

Sőt, műemlék épületekből sincs itt hiány, az 1760-ban épült Lengyel-kápolna és a pár méterrel odébb lévő Tarányi-pince is megér egy kirándulást és néhány fotót is. Bár utóbbiért fájt a szívem, olyan elhanyagolva és kicsit lepusztulva áll ott 🙁 A kilátás egészen pazar innen fentről, szerencsére egy padot is elhelyeztek azok kedvéért, akik hosszasan szeretnék élvezni a panorámát.

Lengyel-kápolna, ami inkább tűnik templomnak

Tarányi présház

Még több fotó és érdekesség ->> Mesefalu a Szent György-hegy lábánál

Ebéd a Szászi Birtokon

Ha már Hegymagas és Szent György-hegy, érdemes útba ejteni a Szászi Pincét is. Vasárnap dél lévén sejtettem, hogy sokan gondolkodnak hozzánk hasonlóan és ott szeretnének ebédelni, de nyitás után negyed órával érkezve az utolsó szabad asztalt még sikerült megkaparintanunk.

szaszibirtok (1)szaszibirtok (2)szaszibirtok (6)szaszibirtok (7)szaszibirtok (5)szaszibirtok (3)szaszibirtok (4)
< >
Én csak a mosdót kerestem, ehelyett ilyen tájat találtam a terasz alatt 🙂

Hatalmas mázli, hiszen most egy élménnyel kevesebbek lennénk. Szuper volt a kiszolgálás, az ételek nemkülönben, a teraszról és kilátásról pedig már nem tudok jelzőkkel szolgálni. Engem lenyűgözött!

Még több balatoni borteraszt itt találtok ->>

Fagyi Mindszentkállán

A nap zárásaként Mindszentkálla felé indultunk, ahol nemrég nyílt egy remek fagyizó Kő fagyi? néven. Bevallom, először elhaladtunk a ház mellett, hiszen nem hirdeti nagy cégér, sem hatalmas plakát, hogy itt bizony kincset találunk. Aztán visszafordultunk, besétáltunk a felújított parasztház udvarára és végigkóstoltunk egy csomó féle-fajta fagyit (köztük néhány boros és rozés ízesítésűt is, nyami).

Nem volt nehéz beolvadni a vendégek közé, volt, aki a földre telepedett le, mintha fesztiválon lenne, mások a szomszéd utcából ugrottak át a szokásos fagyiadagért. Sőt olyan is volt, aki még járatta a kocsi motorját az utcán, gyorsan beugrott valami finomságért és már gurult is tovább. Talán ez is a hely titka, hogy nincs semmi felesleges flanc. Itt tényleg mindenki úgy érzi, mintha átugrott volna a szomszédba, csak közben még fagyizhat is. Ha arra jártok, nézzetek be nem csak az ízek, hanem a hangulat kedvéért is.

Cím: Mindszentkálla, Petőfi S. utca 31.

***

Ennyi fért bele egy napba, de bőven lett volna még mit megnézni. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a fent felsoroltak csak állomások voltak, amíg eljutottunk egyik helyről a másikra, többször is megálltunk megcsodálni a tájat.

Úton a Szent György-hegy felé

Kilátás a Szent György-hegyről

Alig várom, hogy ismét találjunk egy “egynapos” helyet, ahol a Balaton-felvidékhez hasonlóan sikerült feltöltődni, és pihenni egy kicsit.

Szép nyarat kívánok nektek!

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg másokkal, is, további érdekességekért pedig csatlakozz facebook  vagy Instagram oldalamhoz!

Kommentek

Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció

Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!